reklama

Anime seriály

V tomto príspevku by som sa chcel zaoberať jednou z mojich obľúbených činností, ktorej sa venujem už niekoľko rokov (samozrejme vo voľnom čase). Pri všetkých moderných výdobytkoch, ktoré sa k nám zo zahraničia dostali, na mňa hlboko zapôsobilo japonské anime a manga, ktoré som začal sledovať od školáckych čias. Do značnej miery to bolo dané mojou vášňou pre americké komixy, či celkovo superhrdinov všetkého druhu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)
Obrázok blogu

Veľa priateľov si už od pubertálnych čias robilo posmešky, že pozerám „rozprávky", čo nebolo najpríjemnejšie. Lebo toto tvrdenie je hlbokou urážkou tak ako pre tvorcov tak aj nás fanúšikov. Nejde určite o rozprávky, stačí si pozrieť vekovú hranicu pri niektorých anime seriáloch. Samozrejme trh s anime je obrovský a členitý, je tam obrovské spektrum podžánrov, aj pre deti, ale väčšinou sú cieľovou skupinou staršie vekové skupiny. Ale nebudem tu rozoberať definície, ani druhy anime, pre väčší záujem stačí ísť jednoducho na wikipediu. Skôr by som chcel poukázať na anime seriály, ktoré ma najviac bavili a ktorých vzhliadnutie určite nebude nudiť. Rád privítam akékoľvek typy na zaujímavé anime, ktoré ušlo mojej pozornosti. Priznám sa, ja si vyberám anime seriál podľa hodnotenia na imdb alebo csfd, samozrejme niekedy sú zaujímavé aj tie s nižším hodnotením, ale naozaj len niekedy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvé a zároveň moje najobľúbenejšie anime na ktoré budem vždy spomínať s nostalgiou je jednoznačne Dragon Ball. Kombinácia akcie, správne bláznivého humoru hlavných postáv a zvratov v deji je geniálna, dokonca aj na 153 častí. V mieste kde dané anime končí, jeho pokračovanie pod názvom Dragon Ball Z začína. Snaží sa byť o niečo temnejším, menej humorným, ale výrazne akčnejším pokračovaním. So širokým spektrom nepriateľov, miestami nehorázne dlhými bojovými scénami, krásnou grafikou sa dokonca po 291 dieloch divák dočká aj solídneho zakončenia. Musím, ale kriticky poznamenať, že ďalšie na rýchlo pozliepané divné pokračovanie pod názvom Dragon Ball GT so 64 dielmi robí predchádzajúcim sériám zlé meno, čo je na veľkú škodu. Samozrejme odporúčam vzhliadnuť aj sprievodné animované filmy, ktoré sú pestrým doplnením k hlavnému deju.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keďže som si zvolil poradie podľa doby vzhliadnutia, ďalším anime seriálom, ktorý som videl bol Ranma ½. Pri tomto seriáli je miestami ťažké vydržať z dôvodu 161 častí a pomaly sa vyvíjajúci dej je taktiež veľké mínus, ale obrovské množstvo humoru s prebytkom bláznivých bojových scén a situácií je dostatočnou kompenzáciou.

Ranma 1/2
Ranma 1/2 

Ďalšie anime pod názvom Inuyasha som si pozrel z veľmi jednoduchého dôvodu. Páčili sa mi animácie a grafika z Ranmy ½ tak som skočil na nový počin od jej tvorcov. Príbeh je situovaný do japonského stredoveku s previazaním na súčasnosť a snaží sa vyvarovať nedostatkov Ranmy ½, čo sa nie tak úplne darí. 167 dielov je veľa, hlavne keď prelomových častí je podstatne menej. Treba ale poznamenať, že tvorcovia sa poučili, keďže vyprodukovali novú nadväzujúcu sériu iba s 26 dielmi Inuyasha: The Final Act (vyšla minulý rok, ešte som nedopozeral), v ktorých je viac akcie ako v predchádzajúcich dieloch a ktorá vedie k zakončeniu celého deja.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Inuyasha
Inuyasha 

Yu Yu Hakusho ako 112 dielny seriál z prostredia duchov a démonov bol milým prekvapením. Ide o odlišný typ anime od predchádzajúcich, ktorého hlavné myšlienky boli vskutku inšpirujúce. Toto bol jeden z mála seriálov, u ktorých som si prial aby mal viac častí i keď nie som zástanca nekonečne dlhých seriálov, lebo dochádza často k nudným a zbytočným zvratom.

Yu Yu Hakusho
Yu Yu Hakusho 

Seriál Slayers so všetkými jeho pokračovaniami (Next, Try, Revolution, Evolution-R) rozprával príbeh čarodejnice Liny Inverse a jej spoločníkov. Anime s nádychom fantasy a kúziel opäť so svojským humorom bol pastvou pre oči.

Slayers
Slayers 

Dovolím si konštatovať, že vyššie spomenuté seriály boli úžasné, ale najviac som si obľúbil 26 dielne anime. V týchto nie je čas na zbytočné dialógy, odbočky, ale ide sa priamo na vec, čo si najviac cením, lebo v nich stúpa výpovedná hodnota. Ide o odlišné žánre anime, ale pri každom jednom z nich mám možnosť povedať, že bolo mojou cťou ho vidieť a vychutnať si jeho hlboké posolstvo. Či už ide o futuristického sci-fi Cowboy Bebop-a, post apokalyptického westernového Trigun-a, postapokalyptický mech Blue Gender, temné fantasy Berserk či práve sledované bojové anime Samurai Champloo. Všetky stoja za to, už len preto, že sú perfektne vyvážené čo do obsahu a grafiky, tak ako aj komunikovaním hlavnej myšlienky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Serialy
Serialy 

Mimo originál japonského anime si dovolím spomenúť aj americký počin, ktorý ale patrí do kategórie anime kvôli spôsobu vytvorenia. Ide o Avatar: The Last Airbender. Pre mnohých rozprávka pre deti, s čím sa dá súhlasiť, ale zároveň úžasný príbeh, ktorý si môžu pozrieť aj dospelí. Ja som sa pri ňom veľmi dobre bavil a 61 dielov prešlo veľmi rýchlo.

Avatar the last airbender
Avatar the last airbender 

V súčasnosti pozerám geniálny seriál Fullmetal alchemist: Brotherhood. Môžem povedať, že toto anime je veľmi napínavé, má úžasnú gradáciu deja, inovatívny spôsob bojov a celkovo v sebe kombinuje zaujímavé historické aspekty z nášho reálneho sveta na pozadí hlavného príbehu ako paralely pre lepšie pochopenie motivácie ľudí na konanie zla. Napínavý príbeh, ktorý určite odporúčam.

Fullmetal alchemist brotherhood
Fullmetal alchemist brotherhood 

Čiže ako som spomenul, rád privítam vaše rady, postrehy, názory. Anime seriálov je naozaj veľa a verím, že to som mnoho ďalších kultových vecí nevidel. Každopádne odporúčam pozrieť si stránku animefreak, kde môžete zadarmo pozerať všetko alebo na káblovke zapnúť animax.

P.S.: Som skeptik čo sa týka seriálov Bleach či Naruto a určite ich nechcem pozerať. Je to aj vďaka nekonečnému množstvu dielov a hroznej animácii či grafike.

Tibor Švarda

Tibor Švarda

Bloger 
  • Počet článkov:  124
  •  | 
  • Páči sa:  1x

The man who is trying not to become a man of success but rather a man of value. Absolvent Fakulty medzinárodných vzťahov Ekonomickej univerzity v Bratislave. Žijúci a pracujúci v Zürichu vo Švajčiarsku. Zoznam autorových rubrík:  Na zamyslenieSvetové dianieFilmový kútikTýždeň vo sveteČínaFotky

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu