reklama

Kríza núti ľudí byť kreatívnejšími, alebo 9 štýlových životopisov

Aktuálna situácia na pracovnom trhu nie je ružová asi v žiadnej krajine vo vyspelom svete. Máme tu toľko omieľanú krízu, ktorá sa najvýraznejšie prejavuje nedostatočným generovaním nových pracovných miest. Záujemcovia, ktorí nechcú podnikať, ale aktívne hľadajú nové svieže zamestnanie majú sťažené podmienky čoraz väčšou konkurenciou. Tvrdý pracovný trh, ale tiež nie je na škodu, keďže kandidáti sa musia oveľa viac snažiť, aby vyčnievali nad zbytkom. Prinášam 9 kreatívnych životopisov / resumé, ktoré spôsobili väčší rozruch na webe svojou niekoľko miliónovou návštevnosťou. Inšpirujme sa teda a buďme kreatívnejší !!!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu

Treba hneď na úvod poznamenať, že vo väčšine týchto prípadov ide o talentovaných webových vývojárov, dizajnérov, videografikov či spisovateľov/žurnalistov, ktorým praje súčasná doba. Internet a moderné sociálne média poskytujú neskutočné možnosti, ak sa vymaníme z miestnych hraníc, teda prejdeme z lokálnej na globálnu úroveň. Vďaka dole uvedeným CV si niektorí uchádzači našli miesta vo veľkých technologických spoločnostiach alebo na Wall Street.

1. Philippe Dubost (http://phildub.com/)

Ide o webového produktového manažéra, ktorý chce veľmi pracovať pre Amazon. Vytvoril webovú stránku pre svoje CV, ktorá vyzerá identicky ako stránka Amazonu. Na Twitteri jeho stránku spomínali weby ako Yahoo Finance, Y Combinator a 300 ďalších.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

2. CV ako čokoládová tyčinka

Istý Nicholas si CV upravil do tvaru čokoládovej tyčinky a podarilo sa mu vďaka jeho originalite zamestnať. Na Reddit si jeho sladké CV pozrelo milión užívateľov.

Obrázok blogu

3. Malá hlava, veľké myšlienky

Kreatívec na voľnej nohe Floyd Hayes, žijúci v New Yorku, sa rozhodol, že bude posielať 3D repliku svojej hlavy s nápisom "Tiny head, big ideas." Bol spomenutý na známom kreatívnom webe PSFK.com.

Obrázok blogu

4. Alice Lee (http://dearinstagram.byalicelee.com/)

Istá Alice Lee vynechala štyri hodiny zo štúdia, aby vytvorila webovú stránku v podobe CV pre Instagram. Nezamestnali ju v danej firme, ale mala možnosť telefonovať so zakladateľom Instagramu. Nakoniec jej ponúkli stáž v Path (podobný start up ako Instagram). Písali o tom viaceré americké médiá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

5. Dawn Siff (krátke video resumé)

Žurnalistka Dawn Siff vytvorila video resumé na tzv. Vine (video start up - súčasť Twitteru). Jej správa má len 6 sekúnd ale dostala sa s ňou na Mashable. Vine @ vineapp

6. Neodpustiteľne úprimný sprievodný list od študenta

Jeden nemenovaný študent poslal neskutočne úprimný sprievodný list do istej investičnej banky a ľudia z Wall Street ho vyhodnotili ako jedno z najlepších písaní aké kedy videli. Informácie o ňom sa šírili od banky k banke.

Obrázok blogu

7. Chris Spurlock (CV ako infografika)

Tento študent za pomoci ďalšieho študenta fotožurnalistiky navrhol CV v podobe infografiky. Daná infografika sa objavila na Huffington Post College, kde po tom ako získala desaťtisíce zobrazení , posunula Chrisa do pozície Infographic Design Editor pre Huffington Post.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

8. Sabrina Saccoccio (CV vo forme Facebooku)

Sabrina Saccoccio síce nezískala pozíciu v CBC Radio 3 o ktorú sa uchádzala, ale riaditeľ Steve Pratt bol tak ohúrený jej CV vo forme Facebooku, že o tom napísal blog http://www.stevepratt.com/index.php/2008/12/21/the-most-creative-resume-ive-seen-in-years/. Nazval to brilantným nápadom a najkreatívnejším CV aké kedy videl. Informácie sa ďalej rýchlo šírili na Pintereste.

9. Jordan McDonnell (http://www.slideshare.net/jmcdcems/this-is-not-my-resume)

Finančný analytik Jordan McDonnell chcel zmeniť kariéru, ale nevedel presne ako. Tak vytvoril tzv. non-resumé (vo forme prezentácie) na Slideshare, aby ukázal svoju kreativitu. Daná prezentácia bola videná 90 tisíc krát len v priebehu prvého týždňa. Získal obrovskú publicitu a dostal miesto v Twitteri. This is NOT my resume from Jordan McDonnell

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mne osobne sa páči najviac posledný z týchto deviatich príbehov. Prezentácia je vynikajúca a veľmi inšpirujúca svojim sviežim vzhľadom. Ale aby som to zhrnul. Žijeme v modernom svete. Máme možnosť využívať neskutočné množstvo online nástrojov či aplikácií, ktoré nás prepájajú so svetom ako nikdy predtým a môžeme tak šíriť svoje myšlienky behom sekúnd. Nie je žiaduce, aby sme sa stali otrokmi Facebooku, Twitter, Youtube, LinkedIn, Instagram, Google+, Pinterest, Reddit, Foursquare, atď, ale aby sme využili možnosti, ktoré nám ponúkajú a posunuli sa aj vďaka nim ďalej. <-->

Tibor Švarda

Tibor Švarda

Bloger 
  • Počet článkov:  124
  •  | 
  • Páči sa:  1x

The man who is trying not to become a man of success but rather a man of value. Absolvent Fakulty medzinárodných vzťahov Ekonomickej univerzity v Bratislave. Žijúci a pracujúci v Zürichu vo Švajčiarsku. Zoznam autorových rubrík:  Na zamyslenieSvetové dianieFilmový kútikTýždeň vo sveteČínaFotky

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu