reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Tibor Švarda

Tibor Švarda

Bloger 
  • Počet článkov:  124
  •  | 
  • Páči sa:  1x

The man who is trying not to become a man of success but rather a man of value. Absolvent Fakulty medzinárodných vzťahov Ekonomickej univerzity v Bratislave. Žijúci a pracujúci v Zürichu vo Švajčiarsku. Zoznam autorových rubrík:  Na zamyslenieSvetové dianieFilmový kútikTýždeň vo sveteČínaFotky

reklama

Filmový kútik

Jeden svet 2010

Tibor Švarda

Jeden svet 2010

Tak ako po každý rok, aj tento som sa zúčastnil môjho najobľúbenejšieho festivalu dokumentárnych filmov Jeden svet. Bolo sa na čo pozerať. Obrovský výber filmov, málo času, ťažké rozhodovanie sú dilemy, ktoré riešim rok čo rok. Keďže festival beží až do januára v mestách po celom Slovensku, príde mi ako dobrý nápad odporučiť mnou videné filmy pre potenciálnych návštevníkov festivalu. Samozrejme, rád si prečítam aj odporúčania na filmy, ktoré som nevidel a určite by som si ich mal pozrieť. Stihol som si pozrieť 7 zaujímavých dokumentov.

  • 2. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 845x
  • 1
Anime seriály

Tibor Švarda

Anime seriály

V tomto príspevku by som sa chcel zaoberať jednou z mojich obľúbených činností, ktorej sa venujem už niekoľko rokov (samozrejme vo voľnom čase). Pri všetkých moderných výdobytkoch, ktoré sa k nám zo zahraničia dostali, na mňa hlboko zapôsobilo japonské anime a manga, ktoré som začal sledovať od školáckych čias. Do značnej miery to bolo dané mojou vášňou pre americké komixy, či celkovo superhrdinov všetkého druhu.

  • 25. máj 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 352x
  • 14
Čo nové mi dal Jeden svet (Part 4)

Tibor Švarda

Čo nové mi dal Jeden svet (Part 4)

Ani sme sa nenazdali a priblížil sa deň kedy uzavriem môj mini cyklus úžasných dokumentov z Jedného sveta 2009. Trvalo mi to naozaj pomerne dlho, ale dúfam, že aj snaha sa cení. Dnes rozoberiem dokument na ktorý som sa najviac tešil (skoro som ho ani nevidel, keďže ho premietali na začiatku a na konci festivalu) a na ktorom som bol v posledný deň premietania festivalu. Stálo to za to.

  • 17. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 874x
  • 0
Čo nové mi dal Jeden svet (Part 3)

Tibor Švarda

Čo nové mi dal Jeden svet (Part 3)

Keďže som dosť nezodpovedný bloger, ako je vidieť na frekvencii mojich príspevkov (fakt si neviem nájsť čas na písanie, ale za to sa fakt málo pofľakujem), dostal som sa k písaniu až teraz na nový rok. Snáď sa budem držať svojho nového predsavzatia a na tento blog začnem prispievať aspoň v týždňových intervaloch. Dnes prinášam skrátený obsah poučného dokumentu z čínskeho prostredia.

  • 12. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 043x
  • 1
Čo nové mi dal Jeden svet (Part 2)

Tibor Švarda

Čo nové mi dal Jeden svet (Part 2)

Ako som sľúbil, v tomto príspevku sa budem zaoberať s filmami s veľmi „hlbokou" výpovednou hodnotou. Presnejšie bude to len jeden film z avizovanej trojice, keďže ich chcem všetky detailnejšie rozobrať. Medzi tromi krajinami, kde sa dokumenty natáčali cítiť silné geopolitické spojítko. Sú situované (nielen) v Ázii, prižmúrením jedného oka je možné tvrdiť, že tieto krajiny majú susedský vzťah. O daný región sa intenzívnejšie zaujímam už dlhšie obdobie. Tak ako prirodzene inklinujem k západnej kultúre, tak ma stále väčšia zvedavosť núti sledovať dianie i na ďalekom východe. Áno, vďaka tejto zvedavosti som si pozrel tieto tri filmy. V blízkej dobe rozoberiem aj ďalšie dva - Mladí a nepokojní v Číne (Young and Restless in China, 2008) a V zápale boja (In the Holy Fire of Revolution, 2008).

  • 24. nov 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 224x
  • 0
reklama
Čo nové mi dal Jeden svet (Part 1)

Tibor Švarda

Čo nové mi dal Jeden svet (Part 1)

Prebehlo už síce niekoľko týždňov od konca festivalu Jeden svet 2009, ale celý čas som v sebe mal potrebu vyjadriť moje zážitky z tohto veľmi užitočného eventu. Vôľa bola, ale voľný čas akosi absentoval. Takže konečne nadišla chvíľa, aby som zaznamenal dojmy zo zaujímavých dokumentárnych filmov, na ktorých vzhliadnutie som si vyčlenil čas.

  • 18. nov 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 916x
  • 0
Prečo nedám dopustiť na filmy režírované Paulom Greengrassom

Tibor Švarda

Prečo nedám dopustiť na filmy režírované Paulom Greengrassom

Na celosvetovom komerčnom filmovom trhu je značné množstvo kvalitných režisérov.  Líšia sa rôznymi atribútmi, napr. vekom, skúsenosťami, prioritami počas natáčania, pohľadom na stvárnenie scén, úrovňou citu pre sprostredkovanie či komunikovanie tém divákovi a mnohými inými. Čiže každý z nich má svoj neopakovateľný talent ovplyvňujúci vlastný spôsob natáčania, ktorý sa ale stále vyvíja. Ten sa stáva nálepkou či sprievodným znakom pre ich režijnú tvorbu, pomenujme to ako chceme tzv. brand či logo. Ide o určité špecifikum, ktoré je divákovi hneď po vzhliadnutí filmu zrejmé. Vďaka nemu vie okamžite povedať od akého režiséra daný snímok pochádza a nemá problém s pomenovaním podobných znakov u režisérových predchádzajúcich filmov.

  • 10. okt 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 224x
  • 3
reklama
SkryťZatvoriť reklamu